Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Lépj most!

HTML

Klíma MA. És holnap?

Koppenhágai klíma csúcs blogja. A magyar globkrit mozgalom és a magyar civil szervezetek véleménye a klímaváltozásról és a politikai teendőkről. Készüljünk sivatagi életmódra, vagy abba hagyjuk a gázok eregetését? Megjegyzéseket, írásokat ide várjuk:

klimacsucs@gmail.com

Csatlakozz!

Bookmark and Share Subscribe

Climate Scoreboard

Friss topikok

Így néz ki a demokrácia?

2009.12.13. 14:05 Klíma kommandó

This is what democracy looks like...

Képek ITT : LMV.HU

 

Az index címlapján tegnap a következő cikk szerepelt a tegnapi koppenhágai megmozdulásról: „Törtek-zúztak a felmelegedés ellen”. A szövegben kacifántos fordulatokkal, mint „huligánok” vagy „a klímacsúcs miatt megvadult tömeg” próbálják kielégíteni saját vérszagra éhes média hajlamaikat, és egyben bemocskolni a globkrit tüntetéseket, ahogy mindig is teszik.

 

Az igazság az, hogy a rendőrség 900 embert „megelőző céllal” letartóztatott anélkül, hogy azok bármit is csináltak volna a békés tüntetésen kívül. Dániában a klímacsúcs idejére törvényi erőre emelkedett a rendelkezés, hogy gyakorlatilag bárkit letartóztathatnak preventíven ha úgy néz ki, mint aki rendet akar bontani, vagy akár azért, ha van nála valami, amivel el tudja takarni az arcát (sál, télen...). Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy pofára letartóztatnak. Az egész az orwelli gondolatbűnözést idézi. A következő beszámoló egy magyar srác beszámoja a valós helyzetről:


 

A klímacsúcson tegnap a dán rendőrség veszedelmes precedenst teremtett. Átlépett egy olyan határt, ami nem egy európai demokráciában ritkán szokás. Sőt, valószínűleg a Kínai Népköztársaságban sem fordulhat elő, hogy több száz embert letartóztassanak az öltözéke miatt, vagy azért, mert „rossz társaságba keveredett”. Velem és még 3 magyar aktivistával pontosan ez történt.

 

A csúcson megrendezett 100.000-es, békés tüntetésen részt vett a hírhedt black bloc is ( anarchiasta/antikapitalista fiatalok, akik a tüntetés tettlegesebb formáját szokták választani, és feketet ruhájukról, csukjájukról), amit a rendőrség minden előzmény nélkül megtámadott és elkerített és egy utcaszakaszon körbezárt. Az, hogy a kordonon belül maradtak fele egyáltalán nem tartozott a csoportosulásba nem számított. Kezdetben senki sem tudta, hogy mi a kordon oka, a benn rekedt tüntetők egy része tánccal és zenéléssel próbálta elviselhetőbbé tenni a helyzetet, a rendőrség pedig annyi felvilágosítással volt hajlandó szolgálni hogy you wait. Félóra várakozás után kezdett nyilvánvalóvá válni, hogy a rendőrség mindenkit le fog tartóztatni a kordonon belül. Mivel az embereket egyenként emelték ki, ez a procedúra -talán szándékosan- elég sokáig tartott, ellenállás nem történt. A letartóztatott embereket megbilincselték a tömeges letartóztatásokra alkalmas műanyagbilincsekkel, és a hideg földre ültették. Ez után már felállni is tilos volt, enni, inni wc-re menni nem volt jó, cserébe 4 óra várakozás következett. A várakozás után a rendőrök a városközponttól távol, egy elhagyott gyárépületbe vitték a letartóztatottak, a letartóztatás okáról továbbra sem voltak hajlandóak felvilágosítást adni, a bilincseket sem távolították el. Ezután rendkívül lassan vezettek mindenkit egy rögtönzött „bíróság” elé, ahol az adataim felvétele után elengedtek.

 

Azt, hogy mivel vádolnak nem derült ki, valószínűleg semmivel, csupán az elrettentés kedvéért tartottak bilincsben 800 embert étel, ital és wc lehetőség nélkül megbilincselve. Az utcai üldögélés hangulatát az egyik helyi lakos tette barátságosabbá számunkra, aki a szomszéd házra vetített projektorával, majd később egy kis zenét is szolgáltatott nekünk - én a Sound of the police-ra és Jackotól a Heal the worldre emlékszem, de persze a rendőrséget sem ez, sem a letartóztatottak különböző skandálásai sem hatották meg (We are peaceful what are you?, Let us go!, vagy a bejegyzés címeként is szolgáló This is what democracy looks like). A teljes procedúra megbilincselve számomra 7 órát vett igénybe, ám amikor elengedtek, még jó páran voltak foglyok. A szabadon engedés abból a szempontból is problémás volt, hogy a városközponttól távol, gyakorlatilag tömegközlekedés nélküli területen történt, egy olyan városban, ahol a többség nem ismerős.

 

Teljesen egyértelmű, hogy a rendőrség csupán erőt kívánt demonstrálni, hiszen a legújabb, inkább persze csak pletyka szintű információim alapján senki ellen nem emeltek vádat. Dánia rendőrállammá vált a csúcs idejére, egy 100.000 fős békés demonstrációról ad-hoc módon letartóztatni 800 embert nem demokratikus, nem európai, hanem a legsötétebb diktatúrákat idéző fogás, decemberben a betonra ültetni őket gyakorlatilag kínzás, az esetnek következményei nagyon valószínű, hogy nem lesznek. ellenben az indexen az szerepel a címlapon, hogy huligánokat tartóztattak le, ami már csak azért is problémás, mert a letartóztatás pillanatáig semmilyen atrocitás nem történt.


 


 

Most, ahogy ezt a posztot írtam, egy spontán tüntetés haladt el klímacenter épülete előtt. Kimentem az épületből elszívni egy cigit, és megnézni, mi folyik, mire a rendőrök elállták az épület bejáratát, és nem engedtek minket vissza. Képek erről is hamarosan.

139 komment

Címkék: politika rendőrség akció klímaváltozás áradat koppenhága 2009 gondolkodj globálisan cselekedj lokálisan

A bejegyzés trackback címe:

https://klima.blog.hu/api/trackback/id/tr931594161

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bolomba (törölt) 2009.12.13. 22:46:22

@Kixx: gondolom nekem szolt. kar, hogy magadat minositetted.:) akkor lassan es tagoltan: vedd le a zarojelet a vegerol.

JoeHorseDick · http://kifordultvilag.blog.hu 2009.12.13. 22:56:03

nekem 22.4 a footprintem, csak nem tudom milyen mértékegységben (1.42 Föld?). Leszop ezért egy csapzott hajú, kövérkés vega LMPs gruppi?:)

nabazzmeg 2009.12.13. 22:57:08

egyébként nekem nem világos, mi ellen tiltakoztak? a résztvevő személyek ellen?
a globalizáció és a környezetszennyezés ellen? hisz mindegyikről mindenki tehet, mi magunk is, hiszen fogyasztjuk, amit az ipar kínál, és egyre többet akarunk elvenni, kérdés, mit teszünk hozzá? igaz, azért van egy szűk réteg, akik ebből iszonyúan meggazdagodtak.
Bár, nekem már rég nincsenek olyan illúzióim, hogy a mindenkori kormányok a polgárok érdekeit szolgálnák. Az igazat megvallva, egyre apatikusabb leszek minden aktuálpolitikai témával kapcsolatban, egyszerűen SEMMIT nem számít, hogy mi mit gondolunk.

similarthings 2009.12.13. 22:57:47

A posztírónak üzenném hogy szerintem ne nagyon csináljunk itt politikai meg ideológiai oldalakat még gondolatban sem.

Jómagam pl. nem vagyok jobboldali, nem vallok keresztény meg semmilyen értékeket pl., a tudományokat szerető, úgy hiszem racionális gondolkozású ember vagyok.

Éppen ezzel a gondolkodásommal egyértelműen elítelendő az amit Dániában a tüntetők műveltek.

És mások is akik elítélik, azok sem szélsőségesek, hanem úgyszintén józan gondolkodású emberek.

Számomra pl. már az is aggályos, ha tízezrek mennek el csak "békésen" tüntetni ezer kilométereket utazva, amikor tényleg volna "dolog" odahaza is. (Mennyi fát ültetne ennyi ember ennyi idő alatt? Miért nem úgy tüntetnek, hogy fát ültetnek erodált vagy egyéb módon lepusztult területeken?)

Ennek semmi köze a demokráciához sem, sokkal inkább az emberi idiótizmushoz.

figyelem (törölt) 2009.12.13. 22:57:48

LMP-s bibsik törtek, zúztak..na, ők a csöcselék, nem a magyar hazafiak.Megérdemelték, amit kaptak.

Lacaca 2009.12.13. 23:02:30

Gyalog mentek tüntetni, vagy környezetszennyező járművel?

totyatotya 2009.12.13. 23:03:18

@bolomba: ezeket a footprint marhasagokat nezegesd soka, es vergodj rajta nyugodtan, hiszen elmondhatatlanul tudomanyos eredmenyre vezetnek az ilyen internetes tesztek.

zoldnacikat meg ki kellene baszni valami lakatlan szigetre aram, futes, kozlekedes nelkul. ott aztan lehet hoborogni.

Illumination 2009.12.13. 23:16:29

Az hogy egy városban (talán) törnek zúznak, sokkal nagyobb probléma, mint az, hogy senki nem hívja fel a figyelmet arra hogy valódi lépéseket kellene tenni a bolygónkért, valóban... Ennyi fasz kommentelőt kikéne lőni a picsába az űrbe.

ave 2009.12.13. 23:20:09

Most mi van?
Pont ezert mentek oda, balhezni. Hat sikerult jo balhet osszehozni.

greenpeace is menjen a picsaba. Csak obegatni tudnak, meg alpinastak titkos vagyait kielegiteni. (Legyszi, hadd masszak mar fel a Colosseumra, adjatok vmi molinot!)

nemezisazis 2009.12.13. 23:20:58

öcsém ezaz hajrá. gondolom ottvoltál.
vagy élőképeshangos közvetítést kaptál a helyszínről amint a sok jólfésült szépenöltözött gyertyával békésen tüntető tökömtudja kiket elvittek a gonosz rendőrruhába öltöztetett vérre szomjazó kéjgyilkos démonok.

a lényeg, hogy csak így objektíven, mert te vagy a fasza.
nyomjad a zöld tutit és lóbáld a faszod a demokrácia szó kántálásának dallamára.

az összes zöld buzeráns folyamatosan olyan megmozdulásokkal villog a médiában, hogy falhoz állítanám őket, még akkor is, ha egyet értenék a céllal..

a demokrácia pedig mindig is képtelenebb idealizált romantikus gondolat volt még a kommunizmusnál is, és csak egy csomagolása ugyanannak a szarnak, mint bármelyik irányzat..
emberek vagyunk basszameg.. ezen kéne változtatni, csak (sajnosnemsajnos) nem lehet.

jócakát.

stoppos76 2009.12.13. 23:21:40

@Illumination: Ha megmondod hol laksz és az autód renszámát, szívesen kirakok egy transzparenst a felgyújott autódra, hogy a globális felmelegedés ellen tettem.

Lacaca 2009.12.13. 23:23:31

@Illumination: Odamentek talán törtek zúztak. Semmi nem változott, majd visszajönnek, azzal is szennyezik a környezetet.
Te is kommentelő vagy! Gyere az űrbe velünk te fasz

cbc 2009.12.13. 23:25:59

Tudod az a baj, hogy nyugaton nem szeretik, ha valaki szétkapja a belvárost. Az csak itthon divatos, és bocsánatos bűn.

A klímavédelemről meg annyit, hogy 99% aki ott hőbörgött, azt sem tudja miről van szó, valamint 1-2 óra hiszti után nyugodtan szennyezi ő is a környezetet.

Sajnos ma már ez is üzlet, a Greenpeace is ráállt az utcai pénztarhálásra, de keményen.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2009.12.13. 23:32:03

A dán rendőrök elég erősek csapaterős feladatok végrehajtásában, égett arrafelé már jónáhány autó, ház stb. Érdeklődéssel figyelem a klímacsúcsot kísérő demokat és a kezelésüket. Érdekelne az egész sztori.

A Black Block okozott már sok rendőrségnek komoly fejtörést... (pl. Rostock/Heiligendamm G8 stb.)

A posztban írt intézkedés jogszerűségét innen - ráadásul ilyen kevés infoból - nagyon nehéz megítélni. Nem tudjuk, hogy elhagzott-e bármilyen felszólítás, és mi volt annak a tartalma. Simán lehet, hogy szóltak, hogy tessék levenni a kapucnit, sálat stb. (Németországban a napszemüvegeket és baseballsapkákat vetette le a biztosítás parancsnoka, mert szerinte azok tömegesen alkalmasak voltak az arceltakarási tilalom megsértésére.) Vagy éppen védett objektumhoz voltak a donstrálók közel. Ugyanígy az is előfordulhat, hogy minden szempontból rossz volt az egész. (A tömeg széle és hátsó traktusa egyébként nem mindig hallja, ill. hallja meg a felszólítást, ha még ráadásul zene is szól, csaknem esélytelen.)

800 ember előállítása elég komoly logisztikát igényel. A hideg földön ültetés miatt nagy tétben mernék fogadni, hogy az intézkedés legalábbis súrolta a kínzás, embertelen vagy más megalázó bánásmód tilalmát. A több órás bilincselés látatlanban is zaccosnak tűnik, csakúgy mint az, hogy végül csak az adatokat vették fel. (Nem hangzott el ott valami szóbeli figyelmeztetés - ejnye-bejnye - esetleg? Az is lehet intézkedés, ami - mint hatóság elé állítás az azonnal lefolytatható eljárás miatt - már indokolttá tehette az intézkedést...)

A videókat elnézve pár apróság: a rendőrök sokkal határozottabbaknak tűnnek mint itthon, ugyanakkor nem láttam felvételt - és ilyen hír sem volt - olyan intézkedésről, ahol súlyos sérülést okoztak volna az intézkedés alá vont személyeknek. A kábelkötegelőt is másként használják, mint a mieink (ott kezenként egy, nálunk egybe mindkét kéz). Ja, és nincs azonosító a rendőrökönk, csak az egységre utaló jelzés. Ott (csakúgy mint pl. Németo-ban) ez elég, tudják azonosítani azokat a rendőröket, akik a rájuk vonatkozó szabályokat megsértették.

Aquarius 2009.12.13. 23:44:39

Posztíró fasz. Randalírozókat védők faszok. G8 pártiak faszok. Mindenki fasz?

Dódi 2009.12.13. 23:46:03

a tubesi radar felállítását kik fúrták meg?
akkor is ki tetszettek kelni a természetvédők ellen?

quality control (törölt) 2009.12.13. 23:48:55

ha nem is volt huligánkodás, a megelőző intézkedés ilyen nagy tömegek esetén érthető. láttunk mi már "glob-krit"-tüntetéseket a világ különböző nagyvárosaiban. nem várják meg a balhét, jól teszik, de ez még nagyon messze van a diktatúrától.

(nálunk 2006-ban nem békés tüntetőket, hanem gyújtogató huligánokat vágtak szájba a rendőrök, és véletlenül kapott néhány békés tüntető is, de ez is nagyon messze van a diktatúrától.)

egyébként az, hogy ezek a klíma-hippik ilyen éretlenek, az még nem azt jelenti, hogy a klíma-változás, és a környezet-védelem nem komoly dolog. sok ember, aki leszarja az egészet, most jól megnyugtatja magát: ezek seggfejek, kész. ez igaz, de az, hogy hülyék is kiállnak valamilyen üggyel kapcsolatban, az önmagában még nem jelenti feltétlenül azt, hogy maga az ügy is hülyeség úgy, ahogy van.

Beton Botond (törölt) 2009.12.13. 23:56:49

Csóró kis faszok. Sajnálom őket azért.

lolcode · http://isten.aldja.szalaiannamari.at 2009.12.13. 23:59:41

en eltuzelnem ezeket szarrago senkihazi putribol kiaszabadult nimandokat nemhogy letartoztatas de kotel jarna nekik vagy gazkamra

eax_ 2009.12.14. 00:03:35

A hulyez"odek nem csak hogy hulyek (ezt mar megszoktuk), nem csak hogy balheznak, de ha elkenik a szajukat, meg nekik all feljebb, az eszem megall.

Valoban, a rendorseg komoly szakmai hibat kovetett el, gumisorettel meg taserrel kellett volna nyitni.

Dódi 2009.12.14. 00:05:15

amúgy az meg hogy van, hogy tavaly ilyenkor a bankok megsegítésére több milliár-dbillió dollárt el tudtak költeni a világ vezető nagyhatalmai, de a környezetszennyezés elleni intézkedésre nem futja a büdzséből?
szép világ felé haladunk, mondhatom. :(

eax_ 2009.12.14. 00:06:33

@quality control: "egyébként az, hogy ezek a klíma-hippik ilyen éretlenek, az még nem azt jelenti, hogy a klíma-változás, és a környezet-védelem nem komoly dolog. sok ember, aki leszarja az egészet, most jól megnyugtatja magát: ezek seggfejek, kész. ez igaz, de az, hogy hülyék is kiállnak valamilyen üggyel kapcsolatban, az önmagában még nem jelenti feltétlenül azt, hogy maga az ügy is hülyeség úgy, ahogy van."

Igy van, csak epp azt nem fogjak fel, hogy ezzel tobbet artanak, mintha direkt az lenne a cel.

eax_ 2009.12.14. 00:07:57

@Dódi: Te sem kicsit vagy bolcsesz. A bankmento csomagok egytol-egyig hitelek, nem is rossz kamattal.

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2009.12.14. 00:10:54

Úgy látom egészséges konszenzus van abban hogy holdkóros hippik randalíroztak.

Annyival egészíteném ki az elmondottakat hogy az EU mai 18-20-22 éveseinek is veleszületett joguk van a lázadásra, pechjükre jelenleg egy demokratikus berendezkedésű jóléti társadalomban bassza szét őket az unalom és a szilajság, így nem könnyű értelmes célpontot találni dühüknek.

Más kérdés hogy a nagy disznóságok ellen hőbörgéshez be kellene fejezni az egyetemet hogy megérthessék hogy ki és mi ellen kell felvenni a kesztyűt, na meg a 19 éves kis lelkesedő cicamicák sem szúrhatók olyan könnyen az összetettebb gazdasági ismereteket igénylő energetikai panamák elleni Don-Quijote harc jegyében mint a könnyen érthető transzparensek árnyékában. :-)

quality control (törölt) 2009.12.14. 00:18:02

a környezetre való odafigyelés, és a "klíma-védelem" valójában nagyon egyszerű, és nagyon hétköznapi dolgokkal kellene, hogy kezdődjön, például a szelektív szemétgyűjtés, és a hulladékfeldolgozás megfelelő módon történő megszervezésével (ez még munkahelyeket is biztosítana), valamint a régi szar autók kitiltásával, szigorúbb előírások szigorú betartatásával. vagy: akik szemétlerakónak használják a város-környéki erdőket, azokat diktatórikus módon szájbabaszni. vagy: korszerűbb, kevésbé környezetszennyező vegyszereket használni a mezőgazdaságban. és még: nem engedni tisztítatlan csatornavizet a folyóinkba.

ezek mind olyan dolgok, amelyek nem változtatnák meg alapvetően az életmódunkat, viszont csak felülről, központilag lehet megszervezni őket, és még munkahelyet is teremtenének.

nem arról van szó, hogy ne használjunk egyáltalán autót, meg ilyen radikális baromságokról.

viszont az ilyen klíma-hippik miatt lassan ciki lesz azt mondani, hogy "aggódom a környezetünkért".

Bazsi75 2009.12.14. 00:18:40

@Dódi: Tubesi radar. Jó döntés volt büszkék lehettek. Persze a Zengőn nem volt jó a várostól messze. Most jogerősen megkapták a Pécsiek pár sötétzöld hisztije miatt.

cbc 2009.12.14. 00:19:00

@Dódi: Az úgy van Dódi, hogy ha hagyták volna tönkremenni a bankokat, összeszarta volna magát a teljes világgazdaság, bár így is majdnem sikerült. Mi meg még 5 emelettel mélyebben ülnénk a lében...

@Karmadealer: a baj az egyébként, hogy ma már minden faszságot össze lehet olvasni az interneten és az újságokban, és sokan elhiszik, aztán mennek az információk 0,01%-ának birtokában tüntetni, meg balhézni.

Parasite 2009.12.14. 00:19:13

így kell ezt csinálni, nem úgy mint itthon. bevinni mindet, aztán szűrni. dánia amúgy is gyakorlott ebben, jobbtól kell tanulni.

similarthings 2009.12.14. 00:19:54

Kedves klímaváltozás párti "faszozó" és "normálisabb" tsai.

A globális felmelegedés model kicsit sem igazolt model. Talán először megfelelő tudományos módozattal igazolni kellene.

Viszont a lobbik (lásd meteorológus) sohasem voltak ilyen "igazolások". Valamiért a híres tudóstársaságok nem álltak mögé, sőt tiltakoztak ellene. Honi híres tudósokk is tiltakoztak ellene. Viszont már a csapból is tényként elkönyvelve globális felmelegedés folyik.

Még a globális klímaváltozás emberi tevekénységből eredető hatásai sem igazoltak kellőképpen, bár ezen esetleg már tényleg lehet vitatkozni, mert valamilyen biztosan vannak.

Igazán kíváncsi vagyok mit tud tenni a szánalmasan önelégült emberiség egy globális klímatikus jelenség ellen. Ha kiírtja magát, akkor is csak több száz év múlva áll helyre a rend.

Mit csinál az a sok tüntető a hétmilliárd emberrel és szükségleteivel?

Klímaváltozás egyébként volt, van és lesz is. Viszont ezzel a kedves alulművelt túlmotivált tüntetők valahogyan nem foglalkoznak. Viszont képeken megnézve őket rendesen illeszkednek a nyugati típusú civilizáció fogyasztói közé.

Ha már tüntetni mentek kedves bolondériából akkor legalább megfelelő háttér tudás lenne hozzá. Azt sem tudjátok miért tüntettek. Csak mert ez olyan "jó buli van dolog"?

gitáros 2009.12.14. 00:24:40

@wmiki:
Ó, te ostoba barom...
Ha néha rossz kedvem van, beleolvasgatok a legújabban beböfögött butaságaidba, mindig felvidítanak. :)

bigthereal 2009.12.14. 00:28:31

mi a fasznak mentek oda?
és mit vártak???
seattle, göteborg, prága és rostock után?
hogy a dánok nézik,ahogy az idióta anarchista/kommunista csőcselék szétveri a várost?

nagyon helyesen tették, aki el akarja kerülni a balhét, ne menjen oda!

a környezetvédelem meg nem a nevetséges tüntetéseknél meg randalírozásnál ketdődik, kishaver, hanem hogy nem gyújtasz rá, mondjuk...

vagy hogy elég 20 fok télen a szobában, max. felbeszel egy pulcsit.
vagy nem ásványvizet iszol...
vagy szelektíven gyűjtöd a hulladékot, esetleg a második emeletről nem llifttel jössz le

kb. ilyen egy környezettudatos polgár, aki nem dániába jár balhézni feleslegesen

tzi 2009.12.14. 00:59:23

1. Tokfolosleges csinalni a hisztit, a donteshozokat nem erdekli X szamu hippi es punk ordibalasa. A lakossag meg nem kivancsi ra.
2. Az a kulfoldi allampolgar, aki megjelenik egy masik orszagban, azzal a kifejezett cellal, hogy tuntessen egyreszt kapja be az anyja csiklojat, masreszt ne csodalkozzon, ha megbasztatjak a zsaruk. A danok adoja 38%-al kezdodik -a sok utanatok maradt szemet eltakaritasat fedezi, a megrongalt jarmuvek javitasat fedezi, es csupa olyan dolgot fedez, amiert ti nem fizettetek.
3. Sajat szememmel lattam nem egyszer, mit csinaltak a koppenhagai bekes demonstratorok. Eleg sok ego kuka maradt a nagy beke utan.
Amint mar elottem is kifejtettek paran, a cel szep, de a hisztizes helyett menjetek inkabb fat uletetni...
Amugy Dania monarchia. Meg ha alkotmanyos is... es ez igy van jol.

@Gugyo: teged meg be kene tiltani :D

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.12.14. 01:01:57

Történetesen Koppenhágában voltam szombaton és nagyon örültem, hogy az egész randalírozásból semmit nem kellett látnom, hanem nyugodtan tudtam sétálni, beszélgetni, szórakozni, várostnézni, élvezni a forgatagot. A csőcselékkel igenis keményen kell bánni, a szép szóból nyilván nem értenek. Én hálás vagyok a dán rendőrségnek, hogy határozottan léptek fel az anarchista huligánok ellen.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.12.14. 01:06:27

@similarthings: ha gyalog vagy biciklivel mentek, akkor áldásom rájuk. Ha viszont repülővel, akkor sürgősen szégyelljék el magukat, onnantól röhejes és hiteltelen minden szavuk.
Egyébként az egész konferenciát tökéletesen megrendezhették volna VoIP-al is és nem kellett volna milliárdokat költeni a marketingre és a hülye rendezvényekre és egy csomó áramot, szemetet és széndioxidot is spóroltak volna. Csak hát a nagykutyáknak kell pár évente valami luxuskirándulás, erről szól az egész.

Reggie 2009.12.14. 01:07:22

"tüntetés tettlegesebb formáját szokták választani"

a tuntetesnek nincsen tettleges formaja. a garazdasagnak viszont van.

Mr. Acid 2009.12.14. 01:14:08

Hmmm. A békés demonstrálók ilyeneket twittelnek: "most megyünk kikötőt foglalni"
Remélem közétek is lőnek a védők, hülyék...

Case · http://streetartbp.hu/ 2009.12.14. 01:32:58

Ez a cikk egy kicsit kurvára torzít ám.. :D

pucros 2009.12.14. 01:58:49

Azt hiszem, az átlagpolgár kifejezetten elvárja a rendőrállamot egy ilyen csúcs idejére. Vagy ha nem, akkor a következő választásokon majd kifejezi rosszallását.

Ez a demokrácia.

tommygun 2009.12.14. 02:02:09

Én csak azt sajnálom hogy nem verték péppé az összes aktivistát.

Buzzword 2009.12.14. 02:14:36

Nagyon édi, ha felgyújtom a villamost akkor nem döglik meg a koalamaci? Egyébként ha ezeknek az indymédiás zsenipalántáknak egy csöpp eszük lenne, rájönnének, a környezetvédelem rohadt nagy biznisz és még a jajdegonosz cilinderes kapitalisták se akarnak megfulladni a saját szemetükben - lásd még: energiatakarékos izzók, hibrid autókra adókedvezmények, stb. A GM se véletlenül táncol a csőd szélén - a 6 literes SUV már nem csajozós többé.
Mondjuk a villanyautó kurva sokat nem ér, ha széntüzelésű erőműben termelik meg neki az áramot, az atom persze tiszta, de hát attól fosnak a kis hülyék.
Ezeknek a szaros ludditáknak semmi se jó.

ababo 2009.12.14. 02:18:11

A Black Block nagyon agresszíven viselkedett a többi tüntetővel, járókelővel szemben is. Kicsivel voltatok előttem, mire odaértem, már a többség a földön volt, akkor kezdték terelni a tömeget a másik utcába. Még a híd előtt egy kapicnis csávó símán fel akart lökni, valószínűleg mert fotóztam őket is. Utána több hasonló jelenetet láttam, ezért is maradtam le, de nem bánom. Képeket itt találsz: www.flickr.com/photos/-babo/sets/72157622862910649/

pucros 2009.12.14. 02:48:28

@Buzzword: sajnos így van. Ettől még szükség lenne környezetvédelemre, csakhogy minden ötlet tíz perc alatt bizniszbe kanyarodik, újabb tíz perc múltán meg már kimondottan a profit szempontjai vezetik, végül lesz belőle egy mindegy-mekkora-hülyeség zöld csomagolásban.

Андрей Кириленко 2009.12.14. 03:45:22

A dán rendőrség egyre szimpatikusabb. Évek óta ütik a vörös csürhét. Helyesen teszik. Mi pedig addig örüljünk, amíg nálunk ilyen erős és aktív a széljobb, mert miattuk itt nem mer utcára vonulni a drogos hippi csőcselék. Sajnos a magyar rendőrségből nem nézem ki, hogy keményen fellépne az elempés csorda ellen, ha az törni-zúzni kezdene. A taxisblokád idején sem erőltették meg magukat túlzottan. Ha Magyarországon valamilyen balos/anarchista megmozdulás van, arra a hatalom - valamiért - sosem reagál. Bár szerencsére nem dugják ki olyan gyakran az orrukat a meleg vackukból ezek a nagy humanisták.

Aki idegen országba megy „tüntetni”, az tuti, hogy csak a balhét keresi. Ezek a csírák hol Németországban, hol Belgiumban, máskor Angliában keverik a szart. Mindegyiktől el kell venni az útlevelét, és lakhelyelhagyási tilalom alá kell őket helyezni az ilyen konferenciák idejére. Vagy egy-két nappal korábban begyűjteni őket. Anglia a regisztrált huligánjaival ugyanezt teszi évek óta. Ők még külföldre sem kísérhetik el sem a csapatukat, sem a válogatottat.

lánczi sixx... izé... suxx 2009.12.14. 05:21:23

Szerintem sürgősen értesítsétek Morvai Hisztina őnaccságát! Tűrhetetlen ami történt.

lánczi sixx... izé... suxx 2009.12.14. 05:24:08

@Prinkmann Ferenc: szerintem a magyar rendőrök bárkit megpróbálnak megállítani, aki rombolni óhajt. Nem csak a magadfajta tetveket, hanem az általatok balosként emlegetett csoporotokat is. Hogy miért nem teszik mégsem? Mert a "baloldalba" szorult annyi kultúra, hogy nem rombolnak.
Csürhét meg szvsz ne emlegessen a hazai náci csőcselék egyetlen tagja sem!

tarsolya 2009.12.14. 05:31:22

Vallási fanatikusokat nagyon helyesen szétverték / előállították.

Klímaválátozás / Glogábális felmelegedés = vallás, mert hogy tudományos bizonyíték az nincsen rá.

Sőt, a nemrégiben kitört óriási email botrány alapján a világ vezető pro-warming tudósai mindent elkövettek, hogy elkendőzzék az utolsó évtizedben mért hűlési trendet: adatokat hamisítottak, tudósokat félemlítettek meg és hallgattattak el, adatszolgáltatást tagadtak meg, stb.

Bővebben: climateaudit.org/

Dick The Nick 2009.12.14. 05:31:33

Leszarom a klímaváltozást. Ezeknek a balos suttyóknak is kéne már szólni hogy az olajtartalékokat ne molotov koktélozzák el.

Közöd?? (törölt) 2009.12.14. 06:31:23

nem letartóztatni hanem agyonlőni kellett volna azt a 900-at. és utánna szépen sorban a többit is. aki képes ilyen nyilvánvaló kamu hülyeség miatt koppenhágába menni mint a globális fölmelegedés, az egyébb rémtettekre is képes

Közöd?? (törölt) 2009.12.14. 06:42:48

@balage_81: egykét hét? legalább 5 év sorkatonai szolgálat

2009.12.14. 06:44:20

Ez nem több, mint feltünési viszketegség + olcsó játék hülye gyerekeknek, akik valahonnan kapják a lóvét. Ez már tapasztalható, nálunk , a Négy mancs- nál is. De ha törni, zuzni mennek oda , akkor miért nevezik magukat környezetvédöknek, klimaváltozás elleni harcosnak? Miért nem oda mennek, ahol ténylegesen baj van? Vagy netán a dánok nem adtak elég pénzt a vezetöknek, és a különböző gittegyleteknek? Azért ez a cirkusz? Szegényeket sajnálnám, ha volna idöm! Mert órákig ültek a hideg kövön és a rendörök brutálisak voltak-mondják ök. Érdekes, engem nem bántottak. De vegye már tudomásul ez a pénzelt társaság, hogy a törvényeket be kell tartani akárhol is vannak! Vagy ez nem számit? Más országban lehet törni, zuzni, autót felgyujtani? Már hallom, a választ--nem ök voltak! Akkor kik? Az ufók, biztosan, akik a klimaváltozás miatt vannak itt!Idióta , lepénzelt bagázs mind aki tüntetett!

Kerek négyszög 2009.12.14. 07:37:36

A szélsőjobbos alvilági csűrhe minden országban rombol. Csak nem mindegy, hogy erre egy ország politikai pártja buzdítja-e sunyin hátulról. Dániában nem ez történt, nálunk a FIDESZJOBBIK uszított. Nagy különbség!

Nick Leeson 2009.12.14. 07:40:21

Az azért érdekes, hogy Dániában ujjtörés és szemkilövés nélkül is rendet tudnak tartani.
Ennek ellenére az ottani rendőrségi szóvivő kér bocsánatot. Itt meg hazudnak a rendőrök a bíróságon.

A Dánok nem európai módon intézik az ilyesmit? Akkor itt hogyan? Nem kell válaszolni tudjuk mindannyian...

smallprince 2009.12.14. 07:45:16

Én is kint voltam a demonstráción. Békés, családias hangulat volt - általában.
Ezek a barmok viszont dobálták a rendőröket, betörtek pár kirakatot. A rendőrség a több tízezer ember közül lekerítette ezt a párszáz idiótát. Nyílván került közéjük a gyors akció során "ártatlan" is, de még mindig jobb, mintha a békés tömegre szorították volna rá a vadbarmokat - úgy magyar módra.

flatus 2009.12.14. 07:55:31

Le akartam írni ,hogy mennyire híg és semmitmondó a poszt, de mások már leírták ,hogy a szerkesztő egy fasz.

törzsmókus 2009.12.14. 07:55:44

ez a fekete alapon szürke háttér valami elcseszett energiaspórolás akar lenni? mer akkor szólok, h arra nem jó. viszont kifolyna a szemem, ha elolvasnám. nem fogom. kár. :(

törzsmókus 2009.12.14. 07:56:34

mármint szürke szöveg, na.

Mourinho már nem a király 2009.12.14. 07:57:28

@légycsapó: anyád uszitott te szerencsétlen!
Látom itt sokfelé el vannak szállva az emberek. Mindenki gecinagy okos lett.
Igen, nyilván voltak olyanok, akik törni-zúzni mentek oda. Nem, nem tudhatod, hogy a posztoló is közéjük tartozik vagy sem. Nem, nem valószinű, hogy 100.000 embert lefizettek hogy odamenjenek.
Azért mert repülővel mentek oda nem kell elitélni, mégis mivel menjenek, vándoroljanak geci?
Az egyén is tehet a környezetszennyezés ellen, de az még mindig elenyésző a nagy ipari környezetkárosítások ellen, és éppen azért mentek tüntetni, mert a nagy országok nem tesznek semmit, ezeknek a konferenciáknak egy jó ideje nincs semmi gyakorlati haszna.

geusz 2009.12.14. 08:23:37

@Anthony - awkward silence: Olyan szép a nyelvezet, amit használsz... Nekem például Te jelented a környezetszennyezést. Nem szeretném ugyanis, ha a gyermekem olyan környezetben nőne fel, ahol így nyilvánítják ki az emberek az esetleg eltérő véleményüket. Remélem érted, hogy mire gondolok.

Vagy ahogy Te mondanád:

Érted, geci?

csőr dzsinn ész 2009.12.14. 08:29:58

@balage_81:

kurva anyád a hülyegyerek!

ez a srác még próvál valamit tenni ezellen az elsöprő, alja kapitalista szemétség ellen.

te aljas szar, te távirányító-cézár!

bigthereal 2009.12.14. 08:33:26

@lánczi sixx... izé... suxx: "Mert a "baloldalba" szorult annyi kultúra, hogy nem rombolnak."

jól van, okoska, ülj le, egyes!

vajon seattle-ben ki kezdte az egészet? meg utána minden ilyen helyszínen? ki rombol? ki tör-zúz? hitler reikarnációja?? (aki egyébként szintén baloldali volt!)
hamburgban, kicsivel lejjebb dániától, az anarchista/kommunista csürhe minden évben szétver egy utcai fesztivált (schanzenfest), és a rendőrség minden évben leáll velük háborúsdit játszani egy éjszakára, ahelyett, hgy megelőzné a provokációt.
ha így tenne, ugyanilyen hőbörgés lenne, hogy nincs demokrácia, meg ártatlanok ellen intézkednek.

a demokrácia nem azt jelenti, hgy felgyújthatom a kocsikat és betörhetem a kirakatokat ha úgy van kedvem, hanem azt, hogy ha más véleményem van, azt nyugodtan elmondhatom, és érvelhetek.

a magyar rendőrség meg tanulmányozhaná a dánok intézkedéseit!

csőr dzsinn ész 2009.12.14. 08:33:31

@Gugyo:

meghívnálak a blogunkba szerkesztőnek.

lépj velünk kapcsolatba!

csőr dzsinn ész 2009.12.14. 08:35:57

@bigthereal:

ki kezdi? a kapitalista bérencek, az aljak provokátorok, akiket "radikálisnak" hívnak. Itthon a legnagyobb gecik a jobbikos szemetek, akik kiprovokáltak egy több milliárdos fejlesztést a rendőrségnek, plusz statáriális gyilkolászást tettek lehetővé a békés, normális demokrácia védői, a fidesz gyűlés szereplői ellen, és mára már bárkit fejbelőhetnek bűntetlenül ezek a farkasok!

bonakovacs 2009.12.14. 08:36:05

"a Kínai Népköztársaságban sem fordulhat elő"
Nem akarok atyáskonó lenni de a blogírónak talán kora miatt? valószinűleg nincsenek különösebben mélyebb tapasztalatai, de még talán elképzelései sem, hogy a Kínai Népköztársaságban mi miatt lehet letartóztatva lenni. Kicsit emlékeztet engem az ilyen megjegyzés arra a 80-as évekbeli balos nyugati naiv marhaságokon, miszerint nekünk itt a keleti blokkban tulajdonképp nem is olyan rossz. De az volt. Csak erre ma már vagy nem emlékezhetünk vagy - különböző okokból - nem AKARUNK emélékezni. Szóval Dánia le(kvázi)fasisztázása néhány (még csak nem is) pofon miatt elég gyenge.

bigthereal 2009.12.14. 08:39:57

@csőr dzsinn ész: elgurult a gyógyszer, kiscsávó?
az előbb írtam, mi a demokrácia. ami egyébként egy nagy szar, nincs sok értelme védeni, meg arra hivatkozni!
javaslom, hogy tanulj még egy kicsit, végzed el a középiskolát, talán valami egyetemet is, és majd akkor visszatérünk a kérdésre.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.12.14. 08:41:19

Felvilagositanam a postolot, hogy a demokracia ugy par evezrede a tobbseg akaratat jelenti. (Altalanos iskolai tortenelem, segitek, agorogoknel keresd, ahol a szep szines kepek vannak nagy sokoszlopos epuletekrol.) A tobbsegnek pedig semmi szuksege anarchista seggfejekre. Koppenhagaban tehat pont a demokracia ervenyesult, szoval ha csak a demolraciat feltetted, megnyugodhatsz.

Picsasereghajtó 2009.12.14. 08:48:35

Szép ez a fekete alapon fehér, fekete alapon szürke dizájnkombináció. Annyira jó olvasni, hogy egy bekezdés után belefáradt a szemem. Pedig érdekelne a téma... Nem lehetne a blog.hu default sablonjai közül választani egy szebbet, ha már te magad pancser vagy a webdizájnhoz?

segitoember 2009.12.14. 08:53:29

Én csak azt nem értem, hogy ha nem lenne klímacsúcs, akkor hol tüntetnének?
Vagy, ha mindenki beleszarna fent is, tüntetnének-e egyáltalán ennyien?
Valszeg nem...

csőr dzsinn ész 2009.12.14. 09:08:39

@bigthereal:

te rendszerelvű szarfosó. gondolom otthon a feleségedet is vered, ha ellened mer szólni. csak otthon vagy ekkora májer, már kimenni az utcára és domnstrálni gondolom zsenánt, be is szarnál egy tüntetésen, ahol az emberek kiállnak bármiért is.

te nyomorult komcsi, te múlt maradéka, remélem hamarosan megdöglesz, mert kurvára sok van belőletek, kádár gyermekei!

záporjózsi 2009.12.14. 09:09:04

1.: Minek mentek oda?
2.: Tényleg van még olyan naiv ember, aki hisz a demokráciában? Legalább is abban, hogy szabadon kinyilváníthatod a véleményedet... A demokrácia egy nagyon leplezett diktatúra. Az ilyesmiben amúgy mi messze a "halódó nyugat" előtt járunk. ;) :D

csőr dzsinn ész 2009.12.14. 09:09:53

@Rékuc:

te hülye picsa, az anarchista teljesen más mint a rendbontó. menj inkább és süss rántottcsirkét apucinak, ahhoz talán értesz!

ostoba nő!

Dogdog 2009.12.14. 09:14:32

@Rékuc: igen, a beetetett "többségnek" (annak a bégető hordának amibe te is tartozol, akik azt hiszik magukról, hogy a több) a pillanatnyi hatalom demokrácia szólamai a kábitószer.Az a "többség" annyira korlátolt hogy ezt nem is veszi észre csak megy a nyájban a kos után ami nincs is ott hiszen számolgtatja agy báránnyal a pénzét. Hát öregem nagy barmok vagytok. Talán még azt se tudja a sok gyengécske hozzászóló hogy létezik egy fogalom, a PR(Public Relation), mögötte egy tudomány ami arról szól hogy a nyájat hogyan kell irányítgatni hogy magáénak higyje a szándékot hogy emeltfővel erőfitogtatva, dicsérve az "urakat" és demokrácia nevű szellemüket szép rendes sorokban haladjon a vágóhíd felé.
JÓ UTAT BÁRÁNYKÁK!

bigthereal 2009.12.14. 09:15:55

@csőr dzsinn ész: hahaha, ez bájos, mikor a komenisták komenistáznak:)

te vagy antikapitalista, anarchista, rendszerkritikus, nem?
de sztem neked fogalmad sincs, mi vagy, csak hallottál ezt-azt valahol, összeállt valami torz massza a fejedben, és most ezzel hőbörögsz

18-20 éves kisfiúnak gondollak, aki apuci pénzéből lázadozik, de még nem dolgozott 1 percet sem életében...

talált?:P

bigthereal 2009.12.14. 09:17:37

@Dogdog: meséld már el a titkot, amit a gonosz hatalom leplez!

taníts, ajkaidon csüggünk...

Pólópokol - David · http://polopokol.hu 2009.12.14. 09:18:17

Nem minden tüntető van felkészülve arra, hogy egyszercsak megjelenik mellette a black bloc. Voltam Athénban olyan szintén 100.000-es tüntetésen, ahol a rutinosabb csoportok úgy vonultak egymásba karolva, amitől az egész menet olyan volt, mint egy megbonthatatlan emberháló. Ezt pont azért csinálták, mert a black bloc taktikája az, hogy a rendőrök elleni támadásaik után szétszélednek, és elkeverednek a békés tüntetők közt.

Amúgy aki nem járt még ilyen méretű demonstráción, az nem tudja, hogy mennyire hirtelen, szinte a semmiből kerülnek elő ezek a fekete csuklyás emberek, akik miután törtek-zúztak, ugyanúgy el is párolognak, mintha ott sem lettek volna.

Ezért megértem a rendőröket, ha nem találnak más módot mint a nagy merítés elvén több embert ismegállítani, viszont ezt is lehetne normálisan, európai módon csinálni, és nem ültetni őket órákra a fagyos földre decemberben.

Amúgy hasonló szabály, - miszerint arc eltakarására alkalmas ruhadarab nem lehet nálad demonstráción, - Berlinben is van pár éve.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.12.14. 09:20:55

@csőr dzsinn ész: hú ezt a színvonalat, szóval ilyen csürhe vonult Koppenhága utcáin, nos akkor még jobban örülök, hogy bekerítették őket és nem zavarták a szombatomat :)

csőr dzsinn ész 2009.12.14. 09:22:54

@bigthereal:

te meg egy panelproli vagy, reggel a héven kolbászos kávészaggal borzasztod el a többieket, izzadva mozgólépcsőzöl, lenézed a hajléktalanokat, egész nap a főnöködnek ugrálsz, és kivered a kis satnya faszodat, ha rendőrt, vagy békávéellenőrt látsz.

hazeérve lebaszol egyet a feleségednek, tévé elé ülsz, és birtoklod a távirányítót. mindenkinek megmondod a frankót, és zsörtölődsz azokon, akik még akarnak valamit ebben avilágban, mert te már nem akarsz semmit. se múltad, se jövőd, se pénzed, aljas kis spenót vagy, megkeseredett agyvelő!

gondolom néha valami erőszakszervezetről álmodsz sok csillaggal és nagy tányérsapkákkal, és azon ébredsz hagymázos álmodból, hogy magad alá spricceltél.

ezt szégyenkezve veszed tudomásul, mert még ráadásul homofób is vagy, de rendszeresen felpróbálod a feleséged tangáját és melltartóját -mely valljuk be igencsak tetszik neked, fotókat csinálsz róla és megosztod parazita barátaiddal is!

Dogdog 2009.12.14. 09:24:10

ÉS EMBERKE HA MÁR NEM VAGY EGYÉN AKKOR MÁR SENKI SE VAGY, HISZEN TE MINT TE MÁR NEM VAGY CSAK EGY HÚSDARAB VAGY A DARÁLÓBAN ÉS ANNYIRA HÜLYE VAGY HOGY ZAVAR HA VALAKIK HOMOKOT SZORNAK A DARÁLÓBA, TÉGED IS KIMENTENI SZÁNDÉKBÓL ÉS AZ CSIKOROG. ADDIG ÖRÜLJ AMIG VANNAK OLYAN EMBEREK AKIK SAJÁT PÉNZÜKET NEM FELZABÁLJÁK JÓLAKOTTAN HANEM REPÜLŐRE KÖLTIK HOGY KIS HOMOKOT VIGYENEK A DARÁLÓBA!

csőr dzsinn ész 2009.12.14. 09:28:22

@Rékuc:

azt hiszed értelmes vagy, közben az idétlen fotóidat próbálod eladogatni -amúgy értékelhetetlenül fos-, hogy azzal is igazold, mekkora nagy művészlélek vagy te.
közben liftkezelőkkel párzol titokban, míg férjedet halálra dolgoztatod, akiben már csak a zsíros bankszámlát látod!

Megjegyzem, látszik a 'kreativitásodon' hogy rajzolni nem tudsz, mint kiderült írni sem, semmit nem értesz a világból magad körül, ostoba is vagy, hiszen rendes munkád sincs, ezért azzal kérkedsz, hogy fotózol, amit már mndenki tud. Tudsz gombot nyomni a fényképezőgépen! Nahát! Gondolom műmájer fotóidat nézegeted a kanapédon, utaána le-le rántasz egy plüssállatot a kanapéd széléről, amivel utána lelkesen dörzsized öregedő nemiszervedet.

csőr dzsinn ész 2009.12.14. 09:29:20

@Dogdog:

nyomjad testvér, osszuk a birkákat!

Dogdog 2009.12.14. 09:33:30

@csőr dzsinn ész: Tudod a "bigthereal" félék akikből az ávósok és egyéb hatalmi szerepvállalók lettek akik a saját anyjukat is eladták csakhogy ők azt hihessék valakik. Nemszeretek a múltra emlékeztetni hiszen az már nincs, de ahogy ezt a "bightereal"félék megszólalnak újra a múltat érzékelem, semmi nem változott, megint készülnek az anyjukat is eladni. Melyikük tiltakozott egyszer is az olyan hatalmi rendeletek ellen amik arra bíztatnak látszat előnyökkel hogy köpd be a másikat, a testvéredet, az anyádat, a kedvesedet, hogy mindezzel együtt vágd el saját torkodat?! Na persze ők már használják a kötelező szivárvány szemüveget!

Muad\\\'Dib 2009.12.14. 09:36:00

ROTFLMAO, hát igen, ez van, amikor a szélsőjobboldali veszély zászlaja alatt kiképzett zsidóőrség szájbakapja a "baráti" anifa bohócokat. Elkenték a pici szátokat, azt megy a sírás.

Dogdog 2009.12.14. 09:36:26

Rékuc egy tehetségtelen szarházi tehetségtelensége frusztrációjától szenvedetten!

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2009.12.14. 09:39:05

A gyülekezés fogalmilag békés. Ami nem békés, az nem gyülekezés, hanem valami más. A randalírozó tömegek ezért is nem tüntetők. A rendőrség balhé esetén a helyszínen/tömegben tartózkodók egyéni felelőségét nem is tudja vizsgálni. Az intézkedés lehetett jogszerű, a végrehajtása kapcsán viszont komoly kétségeim vannak.

@Rékuc: a demokrácia ennél kicsit bonyolultabb... Bocs, de ez nem általános iskolai szintű tananyag. A gyülekezés, mint egyéni kommunikáció és társadalmi kommunikációs folyamat ennél kicsit többet ér. Ha jobb a békesség alapon lecsukatjuk, aki/akinek viselkedése nem tetszik, akkor lőttek a demokráciának.
(Azokról a görögről beszélsz, akiknél nem volt jogegyenlőség, női választójog stb.? A sokoszlopos képeknél Spártáról is szó van, akik a legnagyobb jóindulattal sem voltak a demokrácia hívei. Hogy Nagy Sándorról ne is beszéljünk.)

csőr dzsinn ész 2009.12.14. 09:40:29

@Dogdog:

látom, letaglózó ls professzionális profilozásom jobb belátásra késztetett. ne félj bevallani, hogy te magad egy rejtett munkásőr-lélek vagy! bár lelked ott fog égni az idők végéig a gyehennán, megkönyebülve fogsz távozni az élők sorából.

látom szóba hoztad a szivárványt is! tedd meg a lépést, káingoutolj!
nem fogunk megvetni homokos mivoltodért, sőt! a becsületes környezetvédő vagy kerékpáros, vagy homoszekszuális, esetleg mndkettő!

csőr dzsinn ész 2009.12.14. 09:43:40

@B. Capelluti:

az volt az igazi! a görög demokrácia! a nőknek a konyhában a helyük, nem a választóurnánál! a mostani prolik -régen rabszolgák- pedig csak ne döntsenek semmiben.

2005-ben a hollandok 17 %-a azt hitte, hogy a répa az valmilyen ehető műanyag, 20%-uk nem kapcsolta össze a tejet a tehénnel.

miről beszélünk? idiokráciáról!

Tocsa 2009.12.14. 10:24:47

A szombati tüntetés egy másik szemszögből:

blog.newint.org/editors/2009/12/13/where-am-i-copenhage/

Olvasgatva a fenti - egyes helyeken végtelenül "kultúrált" - kommenteket, sajnálattal látom, hogy egyeseknek sikerült a globalizáció- és rendszerkritikus mozgalmakat, a társadalmi és globális igazság mozgalmait azonosítani a Black Block-kal, és úgy általában minden koppenhágai tüntetőt ledegradálni "csürhévé", "kommunistákká" és egyéb vadakká.

Nekik azt tanácsolom: olvassatok kicsit jobban utána a dolgoknak több forrásból.

Még ha Obama mondja is, a háború akkor sem egyenlő a békével.

bolsh (törölt) 2009.12.14. 10:44:16

A (most éppen)"dán" rendőrökkel szimpatizálóknak (amúgy meg a mindenkori-mindenholi hatalomhoz végtelenül szervilisen kötődő masszának) egy kis frissítés a dániai belügymini izé rendőrségi szóvivőtől:

Egy rendőrségi szóvivő nyilvánosan bocsánatot kért, amiért az előállított tüntetőknek órákig a fagyos földön kellett ülniük megbilincselve. A szóvivő hangsúlyozta, az intézkedések "megelőző jellegűek voltak" (sic). Az érintettek többségét azért vették őrizetbe, mert kisebb rendbontó csoportok közvetlen környezetében tartózkodtak(!), és fennállt a veszélye annak (blabla), hogy ők is erőszakos cselekményeket követnek el.

(zárójelek tőlem)

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.12.14. 10:54:53

@Tocsa: azért a 'kultúrát' (sic!) talán nézd meg a 'csürhe oldalán álló' kommentelők között is, az a rettenetesen alpári, személyeskedő, agresszív és primitív stílus, amelyet itt néhányan képviselnek, bizony nem a rendőrökkel szimpatizáló kommentelők tollából fakadt.
A tüntetők ezzel a kommentstreammel nem tűnnek fel jobb fényben, annyi szent.

Tocsa 2009.12.14. 11:12:52

Rékuc - "kultúrált" - örülök, hogy már a második kommentnél észrevette valaki! :-)

A stílussal kapcsolatban egyetértek, a személyeskedéssel nem megyünk semmire. Azért remélem, hogy mindenki van annyira intelligens, hogy nem ezek alapján ítéli meg a mozgalmak résztvevőit és üzenetük tartalmát.

Андрей Кириленко 2009.12.14. 14:21:36

@lánczi sixx... izé... suxx: Szopás után böfögsz egyet, bolsi? Illik ilyet egy kulturált baloldalinak?

@bolsh: A dánt miért tetted idézőjelbe, talán ott is bizonytalan eredetű rendőrök oszlatták a tömeget? A szóvivő meg persze, hogy bocsánatot kért. Ezzel megmentette Dániát egy újabb dühöngő pusztítástól, de ha megint lesz valami banzáj, ugyanígy fognak eljárni, és újra bocsánatot kérnek majd. A vörösök ugyanis olyanok, mint a cigányok. Náluk még élő hagyomány a vérbosszú. Amikor egy fiatalkorú bűnözőt - önvédelemből - lelőttek a zsaruk Görögországban, utána majd' egy hónapig tombolt a prolicsürhe. És nem köveket dobáltak, hanem rakétákat lőttek különböző intézmények épületeire. Ott a rendőrfőkapitány vagy ki nem kért bocsánatot. Meg is szenvedtek, mire leverték ezeket a szarháziakat. A dánnak - úgy látszik - több esze van. Hál' Istennek az itthoni bringás futárok és hippilányok kevésbé militánsak.

Senkifia 2009.12.14. 14:39:59

...európai típusú demokrácia...ja meg amerikai is :) szabad emberek szabad orszgban azt csinálják amit szabad.
lesz ez rosszabb is,ha nem figyelünk oda....

bolsh (törölt) 2009.12.14. 15:01:26

@Prinkmann Ferenc: Figyelmes vagy, igen, azt szerettem volna így üzenni hogy nevében dán, de szisztémájában már-már szovjetszerű rendőrséget láttunk elébb ütni, aztán magyaráz(kod)ni.

A "dühöngő pusztításról" pedig nekem egészen más jut eszembe, egy (még, és ezért az idézőjel) "demokratikus" tiltakozás semmiképpen sem.

Dódi 2009.12.14. 21:52:19

@cbc: aha, akkor majd nemsokára tönkre megy a Föld, és nem az lesz a gond, hogy vegyünk-e új autót, vagy hogyan törlesszük a lakáshitelt, igaz?

@Bazsi75: de akkor bontsák le a TV-tornyot is, meg a hegyoldalban az engedély nélkül épült házakat!
és az a vicc, hogy Pécsen a Páva-hívők tök komolyan hisznek ebben.

@eax_: azok a banksegélyek mind közpénzből, a mi pénzünkből mentek. olvassál utána, mert úgy látszik nem vagy eléggé tájékozott.

eax_ 2009.12.14. 23:25:20

@Dódi: Nem erted. Igen, kozpenzbol (nem, nem a mi penzunkbol, hanem foleg az USA adofizetok penzebol, itthon csak beteti garanciat kaptak) volt, de annak a nagy reszet mar vagy visszakapta a koltsegvetes, vagy majd vissza fogja a kamatokkal egyutt (mert HITEL).

Dódi 2009.12.15. 02:46:16

@eax_: ki beszélt most magyarországról, te szerencsétlen? szerinted magyarország a legfőbb üvegházhatást kibocsátó ország? akkor meg? te!

tetszik vagy nem, az USA tehet a leginkább a környezetszennyezésről, és pont ők söprik a szőnyeg alá évről évre ezt a problémát. de ha a drágaláttos bankjaikról meg az autógyáraikról van szó, akkor már dől a pénz. oké.

fidusz 2009.12.15. 08:17:54

Klímacsúcs: elengedtek ezer tüntetőt, bocsánatot kért a rendőrség

Csaknem mindenkit szabad lábra helyeztek vasárnap a koppenhágai klímavédelmi tömegdemonstráción előző nap előállított közel ezer ember közül, és a dán rendőrség bocsánatot kért a tüntetőkkel szemben alkalmazott eljárásért.

(...)

A demonstráción történt rendbontások során 968 személyt állítottak elő. A rendőrség közleménye szerint 13 fő kivételével valamennyit szabadlábra helyezték; konkrét bűncselekmény gyanúja pedig csupán három személlyel kapcsolatban merült fel.

hvg.hu/vilag/20091213_klimacsucs_ezer_tunteto_szabad_rendorseg.aspx

Lastres · http://lehetmas.blog.hu/ 2009.12.17. 12:42:54

A kommenteket olvasva csak egy könyvcím jutott eszembe: "sötétség délben". Mindkét oldalról.

Akik lelkesen csápolnak a dán rendőrségnek, azért gondolják már meg, hogy olyan embereket is kínoztak, akik nem hogy semmit nem követtek el, de nem is készültek semmire. Ez nem oké.

Egyébként az a sok ember nem csak tüntetni ment oda, mint ahogy máskor sem. 2 héten keresztül konferencia zajlik előadásokkal, beszélgetésekkel. Itt a program: www.klimaforum09.org/All-events

A néhány tüntetés nagy része is békés, a média viszont csak a vérszagra gyűlik. Ezért hiszi azt mindenki itthon, hogy csak a dobálás megy. Hát nagyon nem.
süti beállítások módosítása